Internationalisatie & Remarketing
Het is nog maar enkele jaren geleden dat de grootste aanbieders van grote volumes auto's zaken deden met slechts enkele kopers. De remarketing moest immers efficient plaatsvinden. Zonder enige twijfel is de remaketing het deel van de automotive branche dat onvoorstelbaar snel is geprofessionaliseerd en geinternationaliseerd. Dankzij de digitalisatie is het vandaag de dag mogelijk om vanachter je beeldscherm zaken te doen met heel Europa. Deze ontwikkelingen hebben de remarketing wereld voorgoed veranderd. De behoefte aan import en export heeft de remarketing vervolgens dynamischer en interessanter gemaakt.
Welke ontwikkelingen zorgen in Nederland voor een toename van de import en export?
- Voor andere landen was de internationalisatie er al langer maar in Nederland nam de internationalisatie een grote vlucht toen in 2007 het resterende gedeelte van de luxe belasting BPM terugvorderbaar werd. De export van auto's werd hiermee bijna een bedrijfstak.
- De komst van de Euro maakte de prijzen transparanter dan ooit. Het vergelijken van prijzen werd opneens veel minder ingewikkeld.
- De digitalisatie zorgde ervoor dan auto's door moderne portals internationaal op eenvoudige wijze onder de aandacht konden worden gebracht.
- Vroeger was een inruilauto een noodzakelijk kwaad om een nieuwe auto te verkopen. De afgelopen jaren zijn veel grote dealerholdings ervan overtuigd geraakt dat gebruikte auto's een profit center zijn. Om exact te voldoen aan de vraag van klanten is het nodig om gericht te zoeken naar specifieke auto's. Het is hierbij onverstandig om je te beperken tot het land waarin het bedrijf is gevestigd.
- Het aanbod van grote aanbieders per land matcht vaak niet met de vraag in het land. Hierdoor is het noodzakelijk voor het bereiken van de juiste verkoopprijs om ook aan te bieden aan geinteresseerden uit andere landen