Direct contact? Call: +31 (0) 35 2008 200

Home > About us > Remarketing > BIDDO

Remarketing & BIDDO

BIDDO, een bijzonder initiatief!

Het was herfst 2013, toen vier groothandelaren bijeen kwamen om een gezamenlijk initiatief te starten wat later BIDDO zou gaan heten. Dit initiatief was erop gericht om meer auto’s te kunnen inkopen van de grootste dealers in Nederland.

Welke marktontwikkelingen hadden BIDDO tot gevolg?

Als gevolg van de beschikbaarheid van moderne online retail remarketing systemen was er bij de grotere dealers marktaandeel onder druk komen te staan. Veel dealers koppelden grote groepen handelaren aan hun retail remarketing platform. Uiteindelijk bleek dit niet wenselijk voor zowel dealers, handelaars als consumenten. Als de kans dat een handelaar een auto koopt klein is om dat een relatief beperkt remarketing volume auto’s aan een grote groep autohandelaren word aangeboden, dan vermindert de motivatie van een autohandelaar om snel en hoog genoeg te bieden. Het service level wordt dus lager. Na maandenlang van overleg en uitwisseling van ideeën besloten vier groothandelaren tot de bouw van een nieuw platform met maximale toegevoegde waarde voor zowel de auto groothandel als de dealer: BIDDO

Wat is BIDDO?

BIDDO is een retail remarketing platform waar dealers hun inruilauto’s kunnen verhandelen. Voordat deze handel op het BIDDO platform plaatsvindt, moeten er biedingen worden uitgebracht. De veranderende auto consument bezoekt gemiddeld nog maar 1,2 keer fysiek de showroom verwacht namelijk dat de dealer tijdens dit bezoek met een competitief aanbod komt. BIDDO speelt hierop in.

Wat maakt BIDDO bijzonder en wat is de toegevoegde waarde?

  • BIDDO heeft biedverplichting op alle auto’s
  • BIDDO biedt binnen maximaal 15 minuten
  • BIDDO biedt zes dagen per week
  • BIDDO neemt de auto snel af
  • BIDDO heeft hierdoor als toegevoegde waarde dat een dealer meer transacties doet.
  • BIDDO is een echte dealmaker

Welke rol speelde Rolf van Essen bij BIDDO?

Rolf van Essen was commercieel directeur bij Auto Beernink & de Bekker toen BIDDO werd ontwikkeld en geïntroduceerd. Hij speelde een actieve Rolf in de ontwikkeling van BIDDO. Bij de start van BIDDO in maart 2015 werden er een aantal taken verdeeld onder de initiatiefnemers. Rolf werd als commercieel directeur van Auto’s Beernink & de Bekker, verantwoordelijk voor de marktintroductie van BIDDO bij dealer groepen vanwege zijn remarketing expertise die hij opdeed als directeur en mede eigenaar bij Autoveiling Nederland (Autoveiling.nl). De marktintroductie van BIDDO vergde steeds meer tijd, en Rolf werd in februari 2016 vanuit BIDDO B.V. full time actief als commercieel directeur van BIDDO, een functie die hij vervulde totdat hij besloot om Vi Automotive op te richten.

Is BIDDO succesvol?

BIDDO is meer dan succesvol en heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een bij dealers gewilde partner als het gaat om de remarketing van inruilauto’s. De verwachting is dat er ook vanuit het buitenland behoefte ontstaat aan een BIDDO - achtige vorm van retail remarketing. Of het ooit zo ver zal komen zal de toekomst uitwijzen.

Welke kennis mag ik van Vi Automotive verwachten als het gaat om retail remarketing?

Vi Automotive kent het speelveld van de dealerinruilauto’s en retail remarketing tot in detail. Met deze kennis kan Vi Automotive u van dienst zijn bij de ontwikkeling van de strategie, beleid en implementatie van uw remarketing.